GAME OVER.

 GAME OVER



Júlia Monné - Mònica Riudavets - Ariadna Costa




23 d’Octubre. Una noia… No, una noia no. La noia. Una rutina plena de decisions. La decisió que haurà de prendre per a tenir un dia clar o un dia gris.
I passa que a vegades te n’adones que no només les grans decisions importen, si no que els més petits detalls són els que fan la teva vida d’una manera o una altra deixant a l’ombra aquelles grans decisions.






Aquí us deixo el tràiler. Disfruteu-lo.











PLANTEJAMENT
Comença presentant la noia i la seva rutina, amb unes imatges de que fa cada dia abans d’anar a escola. Quan arriba a l’escola, pren una decisió que farà el seu dia més o menys feliç.


NUS
A partir de la decisió de marxar de l’escola o quedar-se, es van desencadenant els dos camins.


DESENLLAÇ
Es veu els dos possibles finals, que te la noia, a partir de tot lo que li ha anat passant durant el dia, tot i que faci el que faci esta condemnadada a un final.





GAME OVER (Guió literari)
Júlia Monné, Mònica Riudavets, Ariadna Costa

ELLA és una noia d’uns 16 anys que fa la seva vida, i com tots els adolescents li passen coses bones i coses dolentes. Tracta del 23 d’Octubre de la vida de l’ANNA, del seu setzè any i de totes les coses destacant les bones i les dolentes (i deixant a part les que no  influencien).  L’ANNA és una noia rossa no molt alta, d’ulls blaus.


ESCENA PRIMERA
INTERIOR. HABITACIÓ DE L’ANNA. DIA.
Es veu un rellotge digital que marca les 06:59. Sentim el soroll de l’alarma del rellotge digital que marca les set en punt. De sota uns llençols surt una mà que amb un cop brut apaga el soroll estrident. Es veuen uns peus que es sobreposen al terra, seguidament dins d’unes sabatilles d’estar per casa . Aquestes caminen i se’n van a un lavabo.  Soroll d’aigua i gàrgares. Un raspall de dents cau dius d’un got.  Es veuen peus de cames sentades amb els pantalons de pijama i les calces baixades.  ELLA se’ls puja.
Soroll de cadena. Peus se’n van cap a dins l’habitació. Surten ja amb sabates i faldilla. Panoràmica vertical d’ELLA.

ESCENA SEGONA.
INTERIOR. CUINA. CASA DE L’ANNA. DIA.
ELLA baixa a la cuina. Treu  un bol de l’estanteria. Agafa els cereals del rebost i la llet de la nevera. S’ho serveix al bol.  (Pla detall).
Seu a la taula en silenci. S’aixeca altre cop de la cadira. S’ha deixat la cullera. S’ho menja amb tranquil·litat.  Engega  la televisió.  Se sent una veu parlant. Són les noticies. Ho para al cap de dos segons.  S’aixeca.  Deixa el bol a la pica. Li cau la cullera.

ESCENA TERCERA.
EXTERIOR. CARRER. DIA.
Surt al carrer. ( Faldilla. Samarreta dels Beatles.Vans. Motxilla.) Fa dues passes. Mira al cel. (Pla contra-picat) Fa sol.  Es posa els auriculars a les orelles. Sona la seva cançó preferida. Se sap perquè somriu.  The Funeral - Band  Of Horses. (a partir d’aquí la cançó no para de sonar en tot el que queda de vídeo.) (Fins aquest moment es senten els sorolls d’ELLA fent accions.)
La melodia va sonant i ELLA es mira el mòbil.
Pla detall del mòbil on es veu un WhatsApp, l’obra.
Es guarda el telèfon i fa cara de ‘quina tonteria’. Va caminant i gira el carrer en direcció la seva bicicleta.
Quan el cantant comença a cantar puja a la bicicleta i comença a pedalar.
Des de darrere se la veu marxant del carrer i gira cap a la dreta. Des de davant se la grava pedalant i ella sobrepassa la càmera.

ESCENA QUARTA.
EXTERIOR. DAVANT DE L’INSTITUT. DIA.
Deixa la bicicleta preparada per lligar-la. Mentre s’ajup, passen les ‘populars’ i ELLA se les mira amb cara de fàstic mentre ELLES caminen amb aires de superioritat.
S’aixeca i va cap a la porta de l’institut.


ESCENA CINQUENA.
INTERIOR. INSTITUT. DIA.
Se la veu des de l’interior mentre entra dins l’institut.
Des de darrere se la veu pujar les escales. Entra dins la classe. Deixa la motxilla sobre la taula del costat i s’asseu a la cadira amb desgana.
Pla seqüència de la classe, primer panoràmica horitzontal i després ZOOM davant d’ella. Es mira el rellotge. (mirada + pla mig del rellotge). Des d’un pla picat s’enfoca el que està dibuixant.
Es torna a enfocar el que  ELLA dibuixa, ja acabat.
Pla general de la classe des de darrere, el professor apuntant (càmera ràpida) a la pissarra tot de fòrmules i números de física.
Es torna a enfocar a ELLA que torna a mirar el rellotge. El rellotge aquest cop es veu des d’un primer pla.
Pla detall. Ulls de la noia amb mirada avorrida.
Primer pla. Rellotge amb els segons que passen a càmara lenta.
Pla mig (per l’espatlla).  Se la torna a enfocar  a ELLA.
Primeríssim primer pla.  Es torna a enfocar el rellotge de més aprop.
Pla general. La pissarra plena de números.
Pla detall. Es veu l’hora en el rellotge
Es veu com la porta es tanca bruscament .

ESCENA SISENA.
INTERIOR-EXTERIOR. DIA. ESCALES-CARRER.
L’Anna corre pel passadís i baixa corrents les escales (Gravant des de darrera). Es veu la faldilla que es mou al ritme dels seus peus mentre baixen els escalons. Es veuen els seus peus corrent.  Surt de l’escola i es posa a córrer. S’atura de cop. La música també para. Es veu la seva samarreta dels Beatles pujant i baixant a causa de la ràpida respiració (que en aquest moment sí que es s’escolta).


ESCENA SETENA
INTERIOR. DIA. CLASSE.
Es veu un bloc de papers que porta el professor als braços. Es veu la mirada de l’Anna,  de preocupació. El professor reparteix uns quants exàmens, passa pel costat de la taula de l’Anna i deixa caure l’examen, ella el para amb una mà. Veu que el control porta un zero i seguidament l’arruga i el tira.

S’enfoca una G dibuixada a un paper.


ESCENA VUITENA
EXTERIOR. DIA. CARRER.
Ella va corrents pel carrer i xoca amb un noi.  Ella cau. Mirada d’ella. Mirada d’ell. Li ofereix la mà i ella l’agafa.

Quan li dona la mà, es veu que ell hi té una A dibuixada.

L’Anna s’aixeca i s’espolsa la faldilla. Ell la mira mentre es posa bé els cabells es
diuen adéu i cadascú segueix el seu camí.


ESCENA NOVENA.
INTERIOR. DIA. PASSADÍS.
Surt de classe amb molts llibres als braços i al passadís hi passa molta gent.  Es veu a un grup de noies, a les que no se’ls hi veuen els ulls, que avancen en direcció a la càmera rient. De cop, s’aturen. Xiuxiuegen alguna cosa. Segueixen caminant i quan passen per el costat de l’ANNA li tiren els llibres. ELLA s’ajup per collir-los.

Quan agafa un llibre, s’hi veu dibuixada la lletra M.


ESCENA DESENA.
INTERIOR. DIA. CAFETERIA.
Panoràmica de l’interior de la part de dalt d’una cafeteria (Xicra). Es veu a l’Anna seguda en una taula sola mirant el mòbil. El noi amb el que ha xocat abans s’enfoca des de darrera, com si estigués  espiant a l’Anna. Es decideix a caminar. Porta dos cafès. Li deixa sobre la taula i es seu a la cadira de davant. L’Anna deixa de llegir el WhatsApp. Se’l mira i mira el cafè.

En el cafè hi ha una E.

Somriu mentre agafa un dels sobres de sucre. El sacseja mentre ell comença a donar voltes al seu tallat.

ESCENA ONZENA
INTERIOR. DIA. LAVABOS DE L’ESCOLA.
Es veu l’ANNA que s’encara amb una de les noies que li ha tirat el llibre entre classes. I de cop venen tot el seu grup per darrera i ella s’amaga dins el lavabo. Es veu a tot el grup de noies que estan colpejant la porta.
Fosa a negre (se senten insults i cops mentre sona el timbre).
Apareix la llum de dins del lavabo vista des de fora. S’obre la porta, surt del lavabo i es veu al mirall escrit amb pinta llavis  ‘’YOU SUCK’’

S’enfoca la lletra O




ESCENA DOTZENA
Se'ls veu als dos corrent pel carrer. Arriben al davant de la barana de l’estació. Es miren els dos i s’enfilen per colar-se dins. Ell l’ajuda a pujar i passa després d’ELLA. Corren cap al tren que acaba d’arribar. Hi pugen. Els dos es seuen de costat amb la respiració agitada de tant córrer. Baixen a Pineda. Caminen els dos de costat pel Carrer de Mar. Ell la fa girar. Es veu la seva faldilla girant. Para i es miren. Ell la fa riure i ELLA somriu.

S’enfoca la lletra V que hi ha a la samarreta del noi.  



ESCENA TRETZENA
EXTERIOR. DIA.  SORTIDA DE L’ESCOLA-ESTACIÓ
Son les cinc de la tarda. Sona el timbre. Es veu la porta de l’escola oberta i tots els alumnes sortint amb presses. Se l’enfoca a ELLA, quan un grup d’alumnes l’aixafen. Baixa el cap i intenta sortir d’allà mig.
Comença a caminar i es dirigeix a l’estació. Quan arriba a l’estació compra el bitllet. Passa el bitllet (pla detall de la seva mà introduint el bitllet i després com surt el bitllet)  i s’adona que el seu tren passa per la via dos. Comença a córrer i passa pel pas soterrani, però quan arriba a la via 2 s’adona que el seu tren ja està en marxa i se’n va cap Pineda sense ella.
S’enfoca a la noia des de darrera i el tren que marxa.
S’enfoca la lletra E de la marca de la seva motxilla.

ESCENA CATORZENA
EXTERIOR. DIA. CARRER.
Segueixen passejant junts pel carrer. El noi es mira la mà d’ELLA. Pla detall de la mà de l’ANNA. Primer pla. Ell acosta la seva i l’encaixa amb la d’ELLA.  L’ANNA somriu avergonyida i puja l’altre mà per apartar-se un floc de cabells de la cara però abans de que ho pugui fer ELLA ho fa ell. L’acompanya a la porta de casa. Primer pla. Ella jugant amb les claus. Es despedeixen i ell s’envà. Abans que ella obri la porta torna. Li agafa la cara amb les dues mans i li fa un petó.
Entra a casa.

ESCENA QUINZENA
EXTERIOR. DIA. ESTACIÓ.
ELLA està asseguda a l’estació escoltant música i parlant pel whatsapp. El tren arriba. ELLA s’aixeca amb cara de cansada. Espera a que el tren es pari davant seu. Les portes s’obren. Puja. Seu al seient de la finestra i recolza el cap a la paret mirant el paisatge mentre aquest es mou. Tanca els ulls. *fos a negre.*
ELLA s’aixeca, i baixa les escales del tren. Va caminant i al girar una cantonada, xoca amb EL NOI i ell la mira amb cara de despreci. (càmara lenta.)
Arriba a casa. Entra.

ESCENA SETZENA
INTERIOR. NIT. CASA D’ELLA.
Tanca la porta. Al mirall hi ha un paperet on posa que els seus pares no hi són ni estaran per sopar. Al paper posa que ja el te preparat. Posa el vol de sopa al microones. Es seu al sofa amb el vol calent a les mans. Engega la tele. Menja una cullerada. Deixa el vol a la pica. Puja a l’habitació. (Pla des de darrera de com puja les escales). Es veu com s’engeguen i es paren les llums del pis de dalt. (Des del replà de l’escala).  Entra a l’habitació. Surt amb el pijama posat. Va al lavabo. Es renta les dents. Torna a l’habitació.

1. Es posa al llit i es tapa. Somriu tímidament. S’enfoquen els ulls com es tanquen a poc a poc.
2.  Es posa al llit i es tapa. S’enfoquen els ulls. Estan tristos. Sospira i li cau una llàgrima. Els tanca poc a poc.

La imatge es fon a negre. Aparèixen les imatges dels ambdós possibles dies que ha passat, tant del bo com del dolent, remarcant els plans on surten les lletres amagades. (Cada vegada més ràpid). Es queda tot negre i de cop aparèixen les paraules ‘’GAME OVER’’  escrites amb les lletres de les anteriors escenes. Fosa a negre + crèdits.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada